A Három Testőr

2009.12.07. 17:15

Fernando Alonso:

  Az egyik ősi rivális, aki kétszer legyőzte Schumachert, 2010-től a Ferrari pilótája lesz. 2005 vagy 2006-ban kiröhögtek volna, ha azt mondom: egyszer még piros overál lesz Alonson. Bár eszembe se jutott volna ilyen, mert nem szerettem Alonsot. Spanyol pilóta francia csapatban egyenlő nagyképűség, önteltség, beképzeltség a köbön. 2005-ben még arra is képes voltam, ha már a Ferrari nem lehet VB győztes, akkor inkább az ősellenség McLaren győzze le Alonsot. Sajnos ez nem sikerült, 2006-ban meg nem sokon múlott a siker, bár a brazil futamnak két sztárja volt: Massa aki fölényes győzelmet aratott és Schumi aki olyat mutatott, ami mindenki emlékezetében örökre megmarad. 2006 végén Alonso elhagyta sikereinek színhelyét és elment a több pénz és siker reményében a McLarenhez. A két rivális egyesült, és egy év után el is váltak. Sose gondoltam volna, hogy Alonso egoizmusán túl tud valaki tenni, de Hamiltonnal nem számoltam. 2007 vége fele, már sajnáltam is Alonsot. Egyik csapat sem bánhat így, egy kétszeres VB győztessel, de hát Hamilton saját nevelés, Dennis kedvence, így Alonsonak esélye se volt. Bár, ha Dennis kicsit visszafogta volna Hamiltont, akkor Alonso simán megszerezte volna a VB címet. Ami ugye Kimié és a Ferrarié lett, köszönhető a rivális csapat belső harcának, Kimi profizmusának és persze Hamilton-nak. Viharos év után Alonso visszatért a Renaulthoz, bízva abba, hogy a csapat sikeres lesz és újra VB címet szerezhet. Nem jött össze, bár sok potenciál nem volt a csapatban, de a remény halt meg utoljára. 2009-es évre azt mondták a Renault újra az élen lesz, a mi autónk a legjobb, stb. De nem így lett, plusz az évad második felében kitört a Crashgate (Alonso 2. botránya, amibe közvetve vagy közvetlenül – sose fog kiderülni – érintett volt), és bár a csapat megúszta a kizárást. Elveszítették két kulcsfontosságú emberüket (Briatoret és Symondst), idő előtt kiszállt a főszponzor ING és a top pilótájuk is elhagyta a süllyedő hajót. Véleményem szerint a Renault lejtmenetben van 2007 óta és ezen jövőre se tudnak változtatni (hiába jön Kubica), közép mezőnybe fognak harcolni és várják a Messiásukat, akivel újra csúcson lesznek, mint anno Schumival és Alonsoval.

   2009. Szeptember 30. hivatalos bejelentést tett a Ferrari, 2010-től Alonso – Massa párossal versenyeznek majd a két VB címért. A hír nem ért senkit se váratlanul, mert szinte nyílt titok volt, hogy Alonso jön a Ferrarihoz. Egy-két napig elgondolkodtam hogyan viszonyulok majd Alonsohoz. A válasz az lett nincs vele semmi gondom, az elmúlt három évben sokat fejlődött a jelleme és elfogadtam a csapat döntését. Megfelelő személlyel pótolták Kimit. Boldog vagyok, hogy a csapat megint egy erős párossal vág neki a következő idénynek. Bár sokan kételkednek a csapat sikerében, vagy abban, hogy a két pilóta kijön majd egymással, vagy a csapat kezelni tudja őket, de én hiszem, hogy nem lesz itt gond, és mindkét VB címet begyűjtik majd.

Kimi Räikkönen:


   A JÉGEMBER, aki 2006 végén hagyta ott a McLarent és csatlakozott a Ferrarihoz. Szótlan, motyogó, vodkát imádó, tini lányok bálványa, de kíméletlenül gyors pilóta jött a kedvenc csapatomhoz. Tudtam, jó döntést hozott a Ferrari, Schumi okozta űrt tökéletesen pótolja majd a finn. A bizalomnak meg is lett a gyümölcse, 2007-ben a csapat mindkét VB címet megszerezte. 2008-as évre már úgy tekintettem, hogy a Ferrari megállíthatatlan lesz, és Kimi és Massa felválta szerzik a VB címeket, sajnos nem így lett. Sokan úgy gondolják/ták, hogy 2008 közepétől Massara fejlesztett a csapat és Kimi vízhordó lett jogtalanul. Egyrészt az egész már egy lerágott csont, másrészt pro és kontra lehetne érvelni, hogy ez miért történt és egyáltalán jogos döntés született e. De szerintem egyik oldalnak se lehetne igazat adni. Inkább annak kellene örülni, hogy a csapat VB címet azért begyűjtötték.

   A felemás 2008 után, tűkön ülve vártam az idei évet. A csapatnak nem lesz nehéz az új szabályokhoz alkalmazkodnia és 2009 úgy kezdődik, ahol 2008 befejeződött Ferrari VS McLaren harccal, végén kettős Ferrari sikerrel (2005-t ugyanígy várta mindenki szerintem). Nem ez történt, ekkorát még nem koppant a két TOP csapat. Nulla tapadás, megbízhatatlan motor, KERS és még lehetne sorolni. Viszont ugye az autó nem minden és a csendes finn 110 százalékot nyújtva, győzelemhez és 4 dobogós helyezéshez segítette a csapatot.

   Aztán elérkeztünk szeptember 30.-hoz, és biztossá vált Kimi az év végén távozik a Ferraritól. Alonsonál azt írtam, hogy boldog vagyok és örülök az érkezésének. Itt azt mondom, hogy szomorú vagyok, mert egy értékes, jó, és szimpatikus pilótát küld el a csapat, de miért? Az elmúlt napokban elolvasott nyilatkozatokból, cikkekből a következőre jutottam: 4 dolog játszott szerepet Räikkönen távozásában:

  • Santander, mint szponzor érkezése a Ferrarihoz. Több millió dolláros szponzori pénzt kap a csapat a spanyol banktól, és mert spanyol bank spanyol pilótát támogat, így nyomás volt Montezemolon, Alonso-t rövid időn belül le kellett szerződtetni.
  • Crashgate, amely felgyorsította az eseményeket. Nem hagyhatta se a csapat, se az új szponzor, hogy Alonso a Renaultval együtt elsüllyedjen, elszürküljön 2010-ben.
  • Az első kettő a két külső ok volt, de az i-re a pontot Domenicali tette fel. Montezemolo őrlődött, nem volt szíve idő előtt elküldeni Kimit. Viszont itt jött a képbe a csapatfőnök, aki megadta a kegyelemdöfést. Sejteni lehetett, hogy nem jó a kapcsolata Kimi-vel (2008-ban kezdődhetett az egész) és minél előbb elkerül a csapattól annál jobb lesz neki. Meggyőzte valahogy Montezemolot az igazáról, és végül megszületett a döntés, amit már mindenki ismer. Szerintem Luca még mindig szomorú. Nem tudom Stefano mit mondhatott neki, de az biztos, ha megint hibát hibára halmoz majd 2010-ben, akkor hamar az utcán fogja találni magát.
  • Miért Kimit küldte el, miért nem Massat? Szerintem a válasz egyszerű. Egyrészt a sérült pilótától senki sem szabadul meg az évvégén, pláne ha van esély arra, hogy visszatér. Másrészt Massara hosszabb távon számíthat a csapat (Kimi 1-2 éven belül visszavonul szerintem).

  A kérdés viszont az, hol folytatja Kimi? Marad a F1-ben valamelyik más csapatnál, vagy ott hagyja az egészet és rallyzni megy. A válasz három héten belül kiderül, de több lehetősége van:

  • Visszatér a McLaren-hez. Itt kezdődött igazán a pályafutása, szerette a csapatot, és ma már attól se kell nagyon tartani, hogy lerobban alatta az autó. A fizetésével se lenne gond, mert a Santander megoldja azt is (óriási üzletet kötött a bank azzal, hogy a Ferrarit és a McLarent is támogatja). Viszont ott a csapatnál a saját nevelés: Hamilton. Attól nem tartok, hogy a versenypályán nem tudja felvenni vele a harcot. Viszont a F1 ma már nem csak versenyzésről szól, és Kimi nem nagyon szereti a körítést, Hamilton viszont imádja (apuka, barátnő és a többi), ha kettőt együtt nézem, akkor könnyen lehet, hogy igen hamar másodpilótává válhat. Bár lehet, az egész meg sem történik és tökéletesen kiegészítik majd egymást.
  • Brawn istálló, ami csapatvezetés szempontjából a legjobb ma a F1-ben. Viszont a csapat idei sikere nem biztos, hogy jövőre is meg lesz, nincs biztos szponzoruk, és persze Kimi fizetése is kérdéses (bár ha igazak a hírek, a Mercedes növelné részesedését a csapatban és ha kell Kimit is kifizetik).
  • Red Bull. Toyota. E kettőnek van a legkisebb esélye. Az elsőnek biztos pilóta párosa van 2010re (de ugye semmi sem biztos manapság), a másik meg nem hiszem, hogy jövőre az élen fog harcolni, plusz a F1 szereplése is kérdéses.
  • Visszavonul, belefáradt az egészbe. Elérte azt, amit akart, van egy VB címe. Új kihívásokat keres és elmegy rallyzni vagy a feleségével elkezdik a családalapítást.

  Döntésétől függetlenül sok sikert kívánok neki, és ha marad a F1ben, akkor remélem méltó ellenfele lesz a Ferrarinak.

Felipe Massa:

  A kis brazil, akit nem sokan tekintenek TOP pilótának, mint Kimit, Hamiltont, vagy Alonsot. Az előbb felsorolt pilóták és Massa között csak annyi a különbség, hogy neki sokat kellett tanulni, hogy eljusson arra a szintre, ami másoknak ösztönösen ment. Szépen haladt a ranglétrán, kis csapatnál kezdte, majd tesztpilóta lett, végül Schumi csapattársa. Minden szakaszban folyamatosan tanult, figyelt és fejlődött. Szerintem még Kimitől is ellesett pár dolgot. 2007-ben és 08-ban is bebizonyította, hogy igenis számolni kell vele, és nem csak másodhegedűsnek jó. Massat azért is lehet szeretni, mert közelebb áll az átlag emberhez, aki felért a csúcsra (már csak az a VB cím hiányzik), mint szuper tehetségek/zsenik akik teljesen más dimenzióban mozognak. Ezért számomra már 2006 óta szimpatikus, és örülök, hogy a Ferrari pilótája.

  2006-ban megtett mindent Schumiért, 2007ben Kimiért, 2008 meg az ő éve volt, sajnos a vége nem sikerült. Össze lehetne gyűjteni mikor hibázott ő és mikor csapat, de kár rágódni a múlton. Azonban az elmúlt három év legizgalmasabb brazil futama szerintem a 08as volt. Ennyire még nem izgultam, az utolsó métereken dőlt el a VB sorsa. Sajnos Hamilton nyert, ilyen a sport, de ezzel is csak erősebb lesz az ember.

Az idei év nem indult jól Massa-nak, majd amikor elkezdtek jönni a sikerek (pontszerzés, dobogó), balesetet szenvedett a Hungaroringen. Nem láttam az időmérőt, csak telefonon közvetíttek, de majdnem eldobtam a mobilt, mikor mondták, hogy Massa sérülése súlyos és kórházba kell vinni. Este lestem a híreket és akkor se tudtam megnyugodni teljesen. Aztán teltek a napok, és egyre több pozitív hírről lehetett hallani, viszont az is biztossá vált: idén már nem versenyezhet. Utána mindenkit az foglalkoztatott, hogy visszatér e egyáltalán, felépül e, stb. Szerencsére a rehabilitációs folyamat jó ütembe halad: kb. 1 hónapja volt az utolsó műtétje, utána otthon lábadozott, edzett. Múlthéten gokartozott, a héten meg visszatért Maranelloba, ahol szimulátoros teszten vesz majd részt, illetve ha az jól sikerül, akkor jövő héten (pontos időpontot nem közölt a csapat) az F2007-sel tesztelhet. Ha azok is pozitív eredménnyel zárulnak, akkor gondolom jöhet a FIA orvosi tesztje.

  Szerintem vissza fog térni, és Alonsoval az oldalán mindkét VB címet bezsebeli a Ferrari. Az meg már a jövő zenéje, hogy ki lesz a jobb Alonso vagy Massa.

A bejegyzés trackback címe:

https://hombreb.blog.hu/api/trackback/id/tr501580838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása